-
آرشیو :
نسخه تابستان 1399 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
12330
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
محمد نظری اصیل، آرمین نظری علم دارلو، سیدبرزو جمالیانزاده
-
کلید واژه :
شبکههای اجتماعی مجازی، عملكرد تحصيلي، مدارس سمپاد، بوشهر.
-
مراجع :
1) پوري، احسان. (1390). بررسی نقش و تأثیر فیسبوک بر شکلگیری شبکههای اجتماعی از دیدگاه متخصصان و کارشناسان امور رسانه. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد تهران مرکز.
2) جانبازي، زینب. (1389). تأثیر رسانههاي یادگیري الکترونیکی بر رفتار اجتماعی از دیدگاه معلمان و دانشآموز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساري.
3) جعفری، عماد. (1393). بررسی آثار مثبت و منفی شبکههای اجتماعی در رفتار اجتماعی نوجوانان و جوانان. رسانه و فضای مجازی وزارت آموزشوپرورش.
4) جوادی نيا، سيد علیرضا؛ عرفانیان، مرتضی؛ عابدینی، محمدرضا و بیجاری، بیتا. (1392). تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بر عملکرد تحصيلی دانشآموزان دانشگاه علوم پزشکی بيرجند. فصلنامه علمی و پژوهشی طب و تزکیه، 22 (2)، صص 44-39.
5) حسن زاده، رمضان؛ صالحی، محمد و رضایی کیاسری، علیرضا. (1389). رابطه بین استفاده از تکنولوژی (اعتیاد به اینترنت و SMS) و وضعیت آموزشی و روانی دانش آموزان. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 1(3)، صص 74-62.
6) خسروجردی، محمود و میرزایی، سیدآیت الله. (1388). بررسی اعتیاد اینترنتی در نوجوانان: مطالعه متغییرهای جنس، مقطع تحصیلی. مجله راهبرد، 53، صص 226-213.
7) شاه احمد قاسمی، زهرا سادات و دهقانی، مرضیه. (1394). بررسی نقش شبکههای اجتماعی مجازی در فرآیند یادگیری دانشآموز. مقاله ارائهشده در دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
8) صدقی، محمد. (1389). بررسی نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICI) در رشد ابعاد آموزشی و پرورشی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر گرگان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد ساری.
9) فتاحی بیات، صدیقه؛ خادمی، عزت و احمدی، پروین. (1385). آثار فن آوری و ارتباط جدید بر تربیت اجتماعی با تاکید بر سازگاری دانش آموزان سال دوم دبیرستان های تهران. نشریه اندیشه های نوین تربیتی، شماره 3.
10) قديمي، اسماعيل. (1392). نقش و تأثیر رسانههای همگانی نوین بر نظام آموزشوپرورش. علوم اجتماعی، شماره 67.
11) نیکدل، فریبرز. (1385). بررسی و مقایسه خودتنظیمی یادگیری و سازگاری (عاطفی، اجتماعی و آموزشی) در دانش آموزان کاربر و غیرکاربر دبیرستان های پسرانه شهر تهران، سال تحصیلی 1385. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
12) Boyd, D. & Ellison, N. (2009). social network sites: definition, history, scholarship: Department of Telecommunication. Information Studies, and Media, Michigan State University.
13) Burak, L. (2012). Multitasking in the university classroom. International Journal for the scholarship of teaching and learning, 6 (2), pp.1 -12.
14) Daniel, L. (2010). Multiple factors supporting the transition to ICT-rich learning environments in India, Turkey, and Chile. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 6(4), pp. 39-51.
15) Ellison, N.B. Lampe, C. & Steinfield, C. (2009). FEATURE: Social network sites and society: current trends and future possibilities. Interactions, 16(1), pp. 6-9.
16) Ergul, H. (2004). Relationship between student characteristics and academic achievement in distance education and application on student of anadolu university. Turkish online journal of distance education.
17) Garrison, D.R. & Kanuka, H. (2004). Blended learning: uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 7 (2),pp. 95-105
18) Gemmill, E. & Peterson, M. (2006). Technology use among college students: Implications for student affairs professionals. NASPA Journal, 43(2), pp. 280-300.
19) Greenhow, C. & Robelia, B. (2009). Old Communication, New Literacies: Social Network Sites as Social Learning Resources. Journal of Computer-Mediated Communication, 4(14), pp. 1130-61.
20) Gremu, C. (2012). The Educational Value of Integrating a Social Networking Platform and a Learning Management System. South Africa: Rhodes University.
21) Heiberger, G. & Harper, R. (2008). Have you facebooked Astin lately? Using technology to increase student involvement. New Directions for Student Services, 124(19), pp. 124-35.
22) Kim, K.H. & Yun, H. (2008). Cying for me, Cying for us: Relational dialectics in a Korean social network site. Journal of Computer Mediated Communication, 13 (1), pp. 298-318.
23) Kirschner, P.A. & Karpinski, A.C. (2010). Facebook and academic performance. Computers in Human Behavior, 26(6), pp. 1237-45.
24) Kolek, E.A. & Saunders, D. (2008). Online disclosure: An empirical examination of undergraduate Facebook profiles. NASPA Journal, 45(1), pp. 1-25.
25) Lewis, K. Kaufman, J. Gonzalez, M. Wimmer, A. & Chrisis, N. (2008). Social Networks Tastes, Ties, and Time. Social Networks. 30(4), pp. 330-342.
26) Namsu, P. Kee, K.F. & Valenzuela, S. (2009). Being Immersed in Social Networking Environment: Facebook Groups, Uses and Gratifications and Social Outcomes. Cyber Psychology and Behavior, 12(6), pp. 226-245.
27) Pempek, T.A. Yermolayeva, Y.A. & Calvert, S.L. (2009). College students' social networking experiences on Facebook. Journal of Applied Developmental Psychology, 30(3), pp. 227-238.
28) Roblyer, M.D. Webb, M. Herman, J. & Witty, J.V. (2010). Findings on Facebook in higher education: A comparison of college faculty and student uses and perceptions of social networking sites. The Internet and Higher Education, 13(3), pp.134-140.
29) Teclehaimanot, B. & Hickman, T. (2011). Student-Teacher Interaction on Facebook: What Students Find Appropriate. Tech Trends, 55(3), pp. 19-30.
30) Thompson, L.A. Dawson, K. Ferdig, R. Black, E.W. Boyer, J. Coutts, J. & Paradise Black, N.(2008). The Intersection of Online Social Networking with Medical Professionalism. J Gen Intern Med, 23(7), pp. 954-957.
- صفحات : 60-81
-
دانلود فایل
( 894.69 KB )