-
آرشیو :
نسخه تابستان 1399-جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
12344
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
حسین حاجی
-
کلید واژه :
هوش هيجاني، هوش معنوی و جو عاطفی خانواده، عملکرد تحصیلی.
-
مراجع :
1) آتش روز، ﺑﻬﺮوز ؛ ﭘﺎك داﻣﻦ، ﺷﻬﻼ و ﻋﺴﮕﺮي، ﻋﻠﯽ. (1387). ارﺗﺒﺎط ﺑﯿﻦ ﭘﻨﺞ رﮔﻪ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ. رواﻧﺸﻨﺎﺳﺎن اﯾﺮاﻧﯽ. ﺷﻤﺎره 4.
2) بابایی، صفرحاجی (1389)، بررسی نقش هوش هیجانی بر عملکرد تحصیلی دانش¬آموزان مقطع متوسطه بندپی غربی بابل. پایان نامه ی کارشناسی، دانشگاه پیام نور بابل.
3) تمیی¬پور، حمید (1379)، مقایسه جو عاطفی خانواده و عملکرد تحصیلی فرزندان پسر دارای پدران معتاد و غیرمعتاد. پایان¬نامه¬ی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
4) مشكاني محمود رضا و مشكاني، زهرا سادات(1381)، سنجش تاثير عوامل دروني و بيروني خانواده بر بزهكاري نوجوانان. مجله جامعه شناسي ايران، دوره چهارم.
5) عابدی، فرشته و زهرا سرخی (1387)، رابطه بین هوش معنوی و صفات شخصیت در بین افراد 50ـ19 سال شهر ساری. پایان¬نامه¬ی کارشناسی، دانشگاه پیام¬نور بهشهر.
6) ﺣﺴﯿﻨﯽ، ﻣﺤﻤﺪﻋﻠﯽ، ﻣﺤﻤﻮد دژﮔﺎم و ژﯾﻼ ﻣﯿﺮﻻﺷـﺎدي. (1386). ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻋﺰت ﻧﻔﺲ و ﭘﯿﺸـﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺗﻮاﻧﺒﺨﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﺑﻬﺰﯾﺴﺘﯽ و ﺗﻮاﻧﺒﺨﺸﯽ ﺗﻬﺮان، ﻣﺠﻠﻪ اﯾﺮاﻧﯽ آﻣﻮزش د ر ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ
7) رضویان شاد، مرتضی (1384)، رابطه هوش هیجانی با سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش¬آموزان پایه سوم راهنمایی شهر تبریز در سال تحصیلی 84ـ83. پایان¬نامه¬ی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز، دانشکده روانشناسی
8) روشنی، خدیجه (1388)، رابطه هوش معنوی و هوش اجتماعی با اضطراب مرگ سالمندان. پایان¬نامه¬ی کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر فرح نادری، رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
9) زﻫﺮاﻛﺎر، ﻛﻴﺎﻧﻮش (1385)، ﺑﺮرﺳﻲ راﺑﻄﻪ ي ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎ ي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﺎزﮔﺎري و ﻋﻤﻠﻜﺮد داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﻲ واﺣﺪ اﺳﻼﻣﺸﻬﺮ. ﺗﺤﻘﻴﻖ ﭼﺎپ ﻧﺸﺪه، ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﭘﮋوﻫﺸﻲ داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺷﺴﻼﻣﻲ وا ﺣﺪ اﺳﻼﻣﺸﻬﺮ
10) عابدی، فرشته و زهرا سرخی (1387)، رابطه بین هوش معنوی و صفات شخصیت در بین افراد 50ـ19 سال شهر ساری. پایان¬نامه¬ی کارشناسی، دانشگاه پیام¬نور بهشهر.
11) موسوی شوشتری، مژگان. (1376)، بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با سازگاری فردی-اجتماعی و عملکرد تحصیلبی دانش آموزان پایه ی سوم مدارس راهنمایی اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
12) ﺷﻤﺲ آﺑﺎدي، روح اﷲ. (1383). ﻫﻨﺠﺎرﻳﺎﺑﻲ و ﺑﺮرﺳﻲ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎي ﻋﺎﻣﻠﻲ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﻮش ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ – ﺑﺎر - ان و داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﺘﻮﺳﻂ (ﺳﺎل دوم، ﺳﻮم و ﭘﻴﺶ داﻧﺸﮕﺎﻫﻲ)دﺧﺘﺮ و ﭘﺴﺮ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺸﻬﺪ. ﻓﺮﻗﺪاﻧﻲ، آﻧﺎﻫﻴﺘﺎ. (1383). ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ، داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮدوﺳﻲ ﻣﺸﻬد
13) Bar-on, R (2006). The bar-on model of emotional intelligence skills development traning , program and student achievement and retention. Unpublished raw data , texas A & M university-kingsville
14) Boyle, J. R. (2003). [An analysis of an emotional intelligence skills development training program and student achievement and etention]. Unpublished raw data, Texas A&M University-Kingsville
15) Chaung,H.l., & Steinberg,L.(2006).relationship between neighborhood factors, parenting behaviors, peer deviance and delinquency among serious juvenile offenders. Developmental psychology,42, 2,319-331.
16) Emmonz, R. A. (2000), Is spirituality an intelligence? Motivation and the psychology of ultimate concern, The international journal for the psychology of Religion, 10 (1): 3-26
17) Green, N. W. & Noble, D. K. (2010). Fostering spiritual Intelligence undergraduates, Growth in a course about consciousness. Advanced Development Journal, Vol. 12, P:26-48.
18) Hagman, Julie. (1994). Parent-child communication clarity, children's academic achievement, and psychology functioning: A study of inner city African-American families, California school of professional psychology. Berkeley Alameda degree: PhD
19) Levy,K.St.c.(1977).multi factorial self concept and delinquency in Australian adolescences. Journal of social psychology. 137(3),277-283.
20) Minuchin.s.(1974), Families and family Therapy. Campidge, MA: science and Behavior Books
21) Nailing, Xia. (2010). Family factors and student outcomes. Rand Corporation, Ph.D. ERICDocument Reproduction Service, Retrievedhttp://www.eric.ed.gov/ERICPortal/recordDetail?accno=EJ302109.
22) Nelson, D., & Low, G. (2003). Emotional skill assessment process: Interpretation & intervention, Kingsville, Texas: learning system, 4(3): 197-208
23) Parker , D.A , Hogan , MS: Eastubrook , J.M; oke, A.& WOOD , L.M. (2004 a). Emotional intelligence and student retention: predicting the successful transition from nigh school to university.Manuscript submitted for publication.
24) Petrides, K.V.Frederickson N.& Furnham A.(2004).The role of trait emotional in academic performance and deriant behavior school. personality and individual differences voiume 36, 2, p 271-293.
25) Sisk, D. A. & Torrance. E. P. (2009). Spiritual intelligence: Developing higher consciousness. Buffalo, New York: creative Education Foundation press.
26) Stottlemyer, B.G. (2002). A conceptual fromfork for emotional intelligence in education : factors affecting student achievement. Unpubished doctoral dissertation , Texas A & Muniversity- Kingsvill.
27) Sheeber, L.Hops Alpert, A. (2001). family support and conflict prospective relations to adole scent depression, The Journal of abnormal child psych, 12, 54-76.
28) Sonnette, M.B. And others (2009). Children's Representation of family Relationships, peerinformation, and school Adjustment. DevelopmentalPsychology, V 45, N 6, P 1740-1751. Retrieved,http://www.elsevier.com.
29) Zohor, D. , & Marsholl, I. (2000). SQ: Spiritual intelligence: The ultimate intelligence. New York: NY, USA: Bloomsbury
- صفحات : 86-97
-
دانلود فایل
( 811.79 KB )