-
آرشیو :
نسخه پاییز 1399
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
12351
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
مسعود قدسی، مسعود شیری
-
کلید واژه :
کشور مبدأ، رضایت مشتری، تمایل به خرید مجدد.
-
مراجع :
1) دهدشتی شاهرخ، زهره؛ کهیاری حقیقت، امین؛ عطوفی، امین. (1393)."شناسایی عوامل مؤثر بر قصد خرید کالاهای با برند خارجی در ایران (موردمطالعه: لوازمخانگی، برند بوش و سامسونگ)". فصلنامه مدیریت برند، سال 1، شماره 1، ص 75-98.
2) میرمحمدی، سید محمد؛ توکل پور صالح، شبنم. (1396)."بررسی تأثیر راحتی خدمات بر ارزش خرید مشتریان و پیامدهای آن در مراکز خرید (مطالعه موردی: مرکز خرید خلیجفارس)". فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری، دوره 3، شماره 1، ص 1-15.
3) آقازاده، هاشم؛ قلی پور، رحمت ا...؛ بخشی زاده، الهه. (1392)."بررسی تأثیر شخصیت برند بر قصد خرید مجدد از طریق ارزش ادراکشده و وفاداری برند (موردمطالعه: بیمهگذاران عمر شرکت بیمه سامان)". فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال 3، شماره 4، ص 1-22.
4) کدیور، علی. (1393)."تأثیر ادراک مصرفکننده از کشور مبدأ برند بر ارزش ویژه برند محصولات ". فصلنامه مدیریت (پژوهشگر)، سال 11، شماره 34، ص 49 – 58.
5) نظری، محسن؛ شاهحسینی، محمدعلی؛ طباطبائی کلجاهی، سید جواد. (1393)."تأثیر عوامل ادراک قیمتی بر مشتری و پذیرش قیمت (مطالعه موردی: خدمات تلفن همراه شرکت ام.تی.ان.ایرانسل)". مدیریت بازرگانی، دوره 6، شماره 3، ص 647-664.
6) Ahmed, U. Z. Johnson, J. P. and Boon, L. C. (2004), "Does country of origin matter for low-involvement products? ", International Marketing Review, Vol. 21, No. 1: 102-120.
7) Ayyildiz, H. and Cengiz, E. (2007), “Country image effect on customer loyalty model”, Innovative Marketing, Vol. 3 No. 2, pp. 44-64.
8) Lin, L. Y. & Chen, Ch. Sh. (2006). “The influence of the country-oforigin image, product knowledge and product involvement on consumer purchase decisions: An empirical study of insurance and catering services in Taiwan”, Journal of Consumer Marketing, 23 (5), 248-265.
9) Roth, M. S. and Romeo, J. B. (1992), “Matching product category and country image perceptions: a framework for managing country-of-origin effects”, Journal of International Business Studies, Vol. 23, No. 3, pp: 477-497.
10) حیدرزاده، کامبیز؛ خیری، بهرام. (1387)."ارزیابی تأثیر بین آگاهی از کشور خاستگاه مارک تجاری و تصویر ذهنی از کشور خاستگاه تولید ". فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، دوره3، شماره49، ص75-97.
11) زارعی، عظیم؛ فیض، داود؛ مرادی، هادی. (1391)."تأثیر تصویر ذهنی کشور مبدأ بر شکلگیری ارزش ویژه نام تجاری (موردمطالعه: گوشی تلفن و رایانه همراه)". چشمانداز مدیریت، شماره 11، ص 59-79.
12) رنجبریان، بهرام؛ قلی زاده شغلآباد، رسول. (1387)."تأثیر کشور مبدأ بر تصمیم خرید مشتری (موردمطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهان)". دانش مدیریت، سال 21، شماره 81، ص 37-56.
13) T sai, S. (2005). "Utility, cultural symbolism and emotion: A comprehensive model of brand purchase value". Internnational Journal of Research in Marketing, vol.22,no.3:277-291.
14) Ha, H. Y., Muthaly, S. K., & Akamavi, R. K. (2010). "Alternative explanations of online repurchasing behavioral intentions: A comparison study of Korean and UK young customers". European Journal of Marketing, 44(6), 874-904.
15) Nikbin, D., Ismail, I., Marimuthu, M., & Younis Abu-Jarad, I. (2011). "The impact of firm reputation on customers’ responses to service failure: the role of failure attributions". Business Strategy Series,vol.12,no.1: 19-29.
16) Moslehpour, Massoud & Wong, Wing-Keung& Van Pham, Kien& Aulia, Carrine K. (2017),"Repurchase intention of Korean beauty products among Taiwanese consumers", Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 29,No.3:569-589.
17) Hellier, P.K. Geursen, G.M. Carr, R.A. and Rickard, J.A. (2003), "Customer repurchase intention: a general structural equation model", European Journal of Marketing, Vol. 37, No. 12: 17-62.
18) Arpita Khare, Dhiren Achtani, Manish Khattar, (2014) "Influence of price perception and shopping motives on Indian consumers' attitude towards retailer promotions in malls", Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics,Vol. 26,No. 2:272 – 295.
19) کاظمی، علی؛ اسدی، علی؛ خزائی پول، جواد. (1394)."تحلیل تأثیر قیمت منصفانه ادراکشده توسط بیماران بر پذیرش قیمت خدمات درمانی ارائهشده از طریق رضایت و وفاداری ". مدیریت اطلاعات سلامت، دوره12، شماره3، ص 347-355.
20) محمدی، احسان (1392). بررسی تأثیر هویت برند بر وفاداری مشتریان لوازمخانگی سامسونگ. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی بازاریابی و صادرات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، چاپنشده.
21) خسروی, شیما؛ اسماعیل کمالی راد و سمیه رهجو، ۱۳۹۷، بررسی تأثیر اعتماد، تعهد و رضایت بر وفاداری مشتری در بخش توزیع شهرک اقتصادی بوشهر، یازدهمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت و هفتمین کنفرانس کارآفرینی و نوآوری های باز، تهران.
22) حسینی اصل، حسین؛ صدیقه حیدری نژاد؛ حسین مرعشیان و امین خطیبی، ۱۳۹۶، تاثیر ارزش ویژه برند و بسته بندی بر قیمت ادراک شده مصرف کنندگان کفش های ورزشی برند های معتبر خارجی، دومین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد یافته های کاربردی در ورزش، اهواز، اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان.
23) اخوان فر، امیر؛ رضیعی، فاطمه سادات. (1395)."بررسی رابطه بین کیفیت خدمات الکترونیکی، کیفیت درک شده و اعتماد با قصد خرید مجدد (مطالعه موردی: کلیه مشتریان شعب بانک ملت شهرستان گرگان)"، (ص 1280-1301). دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و اقتصاد در قرن 21، آذر 1395.
24) Ariffin, shahira & Mohd Yusof,Jamaliah & Putit, lennora & Shah,M.I.Z. (2016),” Factors Influencing Perceived Quality and Repurchase Intention Towards Green Products”, Procedia Economics and Finance,Vol.37:391-396.
25) Bruwer, Johan & buller, Courtney & saliba, Anthony john & li, Elton. (2014), "country of origin (coo) brand loyalty and related consumer behavior in the Japanese wine market", International journal of wine business research,vol.26,No.2:97-119.
- صفحات : 37-44
-
دانلود فایل
( 599.65 KB )