-
آرشیو :
نسخه پاییز 1399
-
کد پذیرش :
12355
-
موضوع :
سایر شاخه ها
-
نویسنده/گان :
کبری رحیمی، سعدالله رحیمی
-
چکیده :
چکیده
هدف از انجام مطالعه حاضر شناسایی عوامل موثر بر تمایل سازمان های ایرانی به توسعه نوآوری بوده است. نظر به ماهيت این پژوهش، توصیفی و از نوع پیمایشی و ابزار پیمایش در این تحقیق پرسشنامه بوده است. همچنین از نظر هدف این تحقیق کاربردی می¬باشد. مطالعات نظری این تحقیق به صورت کتابخانه ای و از طریق مقالات، کتاب ها، مجلات و سایت های معتبر جمع آوری گشته است. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. این پرسشنامه بعد از تأیید اعتبار و روایی آن در اختیار نمونه آماری مطالعه قرار داده شد. جامعه آماری مطالعه شامل مدیران سازمان های دولتی شهر تهران بوده است که تعداد آنها 550 نفر بوده است. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی مورگان تعیین شده است و در انتخاب نمونه ها از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی استفاده شد. با توجه به جدول کرجسی و مورگان تعداد 225 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. این تعداد به صورت خوشه ای تصادفی مورد انتخاب قرار گرفتند. به این صورت که مدیران سازمان های دولتی شهر تهران به عنوان خوشه ها انتخاب شدند و در داخل آنها مدیران به صورت تصادفی انتخاب شدند. نتایج نشان داد که هزینه نوآوری، ارزش کاربردی یک نوآوری، احتیاج سازمان به نتایج آن نوآوری و تصمیم های مدیریتی سازمان می تواند به تمایل برای توسعه نوآوری موثر باشد.
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
آپولو خدای خورشید یونان باستان است. او مانند خورشید مقدس و پاک کننده است. اهل رویابافی و خیالپردازی نیست. از این رو، طرفداران این روحیه شخصیتی به سبب قدرت معنوی خود افرادی قانونمدار هستند و در هر شرایطی به قوانین احترام میگذارند. کهن الگوی آپولو، صلاح جامعه برایش مهم بوده و آن را مقدم بر هر چیزی میداند. آپولویی ها هدفمند هستند و برای رسیدن به اهدافشان کوشش مستمر دارند. آنان عاشق کتاب خواندن هستند و به یادگیری اهمیت میدهند. آنان دوست دارند در هر کاری به مهارت برسند، حتی، اگر استعداد آن کار را نداشته باشند، زیرا، با تمرین و پشتکار آن مهارت را کسب میکنند. نکته منفی برای یک فرد آپولویی این است که باید بپذیرد که انسانها با یکدیگر تفاوت دارند و کمتر از دیگران و شرایط اجتماع انتقاد کنند. توجه به آنیموس درون میتواند به مرد آپولویی کمک کند تا احساسات خود و دیگران را درک کرده و به دیگران احترام بگذارد. از طرفی، هستیا، خدابانوی آتشکده و معابد، یکی از سه ایزد بانوی باکره است که مانند آتنا و آرتمیس قربانی امیال دیگران نشده است. آرکی تایپ هستیا، موجب میشود، فرد به مقام، مال، نتیجه کارها و حتی انسانها وابسته نشود، زیرا، بدون آنها نیز، از درون احساس کامل بودن میکند. هستیایی درونگراست و از تنهایی لذت میبرد. او نیاز به تایید شدن از طرف دیگران ندارد. هیچ چیز، هستیایی را آشفته و عصبانی نمیکند. هستیایی ها کم توقع هستند و دیگران را قضاوت نمیکنند. نتیجه این که، گاهی تنهایی اجباری ناشی از سوگ یا فقدان، به فرد کمک میکند تا هستیای درون خود را بیابد. یک هستیایی با یافتن هستیای درون خود که دارای احساسات عمیق هست، می تواند از انزوا بیرون آید و محبت خود را برای دیگری، حتی به طور غیرمستقیم ابراز دارد. گرمای آپولویی با خوداتکایی هستیایی، شادی بخش است.
-
لیست منابع :
1) بولن، جین شینودا، ۱۳۹۶. نمادهای اسطوره ای و روانشناسی مردان، مینو پرنیانی، تهران: انتشارات آشیان
2) بولن، جین شینودا، ۱۳۹۶. نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان، مینو پرنیانی، تهران: انتشارات آشیان
3) بولن، شینودا، ۱۳۹۸. خرد خاص و جذاب بودن برای زنان در نیمه دوم عمر، مترجم حمید رطبی، ناشر بنیاد فرهنگ زندگی
4) یونگ، کارل گوستاو، ۱۳۹۸. ناخودآگاه جمعی و کهن الگو، فرناز گنجی و محمد باقر اسمعیل پور، تهران: نشر جامی
-
کلمات کلیدی به فارسی :
کهن الگو، آپولو، هستیا، برداشت.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 87-94
-
دانلود فایل
( 166.57 KB )