-
آرشیو :
نسخه پاییز و زمستان 1401
-
کد پذیرش :
12373
-
موضوع :
مدیریت بازرگانی
-
نویسنده/گان :
| رضا دستپروری
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
شرکتهاي رسانهای بهعنوان منابع مهم درآمد، اشتغال و در نهایت نیروي محرکه تأثیرگذار بر توسعه اقتصادي شناخته میشوند که باتوجهبه نقش قابلتوجهی که در توسعه اقتصادي دارند و همچنین مشکلات حضور در بازار محصولات بازاریابی دیجیتال، لزوم استفاده از مدلی کاربردي براي استفاده از بازاریابی دیجیتال در شرکتهاي رسانهای آشکار میشود که در این پژوهش مدل پارادایمی بازاریابی دیجیتال با استفاده از نظریه دادهبنیاد استخراج شده است. بر اساس نتایج پژوهش حاضر مدل پارادایمی شامل فعالیتهاي بازاریابی رسانههاي اجتماعی (پدیده اصلی)، شفافیت قوانین و استانداردهاي موجود (بستر حاکم)، حمایت و پشتیبانی (شرایط علی)، مسئولیت اجتماعی شرکت (راهبردها)، فعالیتهاي مدیریتی - ترویجی و عوامل مربوط به مشتریان (شرایط مداخلهگر) و ارزش ویژه برند و پاسخ مشتري (پیامدها) میباشد. شرکتهاي رسانهای با درنظرگرفتن مدل پارادایمی پژوهش، میتوانند درك درست و جامعی نسبت به اجراي بازاریابی دیجیتال در این شرکتها دست پیدا کنند و نسبت به اجراي صحیح و کاربردي آن اقدام نمایند و از این طریق به اهداف سازمانی خود دست پیدا کنند و شاهد کسب مزیت رقابتی نسب به دیگر شرکتهاي رقیب نیز باشند.
-
لیست منابع :
1) آرامش، حامد، یعقوبی، نورمحمد، مهدي بیگی و گرگیچ. (١٣٩٨). مطالعه پیشرانها و راهبردهاي بازاریابی آنلاین در توسعه صنایعدستی استان سیستان و بلوچستان. چشمانداز مدیریت بازرگانی، ١٨(٣٧).
2) پاك پرور، محمودي میمند، محمد، رجبزاده، حسینی و میرزاحسن. (١٣٩٩). الگو بازاریابی دیجیتالی پویا براي توسعه صادرات فناوري برتر. پژوهشهاي مدیریت منابع سازمانی، ١٠(٤) , ٥٣-٧٩.
3) شیر شمسی، عبدالمهدي، میرابی، وحید رضا، حسنپور و رنجبر. (١٣٩٩). ارائه مدل کاربردي بازاریابی الکترونیکی در صنعت گردشگري مطالعه موردي شهر یزد. نشریه گردشگري شهري، ٧(٤) , ٣٥-٤٧.
4) طهماسب پور زهرا، فرهنگی علیاکبر، نعامی عبدالله و آسایش فرزاد. (١٤٠٠). بررسی چگونگی تأثیر بازاریابی دیجیتال بر توسعه صنعت گردشگري (موردمطالعه: هتلهای جزیره کیش).
5) رحیمی کلور، حسین، آذربایجانی، مرضیه. (1401). ارائه مدل پارادایمی بازاریابی دیجیتال در شرکتهای دانشبنیان. مدیریت تبلیغات و فروش، 3(2)، 77-94.
6) فرشادگهر، ناصر؛ پشوتنی زاده، هومن و رضایی، احسان. (1396). اولویتبندی عوامل مؤثر بر بازاریابی در کسبوکارهای دیجیتال. دومین همایش بینالمللی و چهارمین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علومانسانی در ایران.
7) Jain.T.K.(2019).From Marketing to Digital Marketing:The Evergreen Profession for Executives.SSRN Journal.
8) Cocco, A. (2017). How internet of things is impacting digital marketing: Samsung case: Family hub refrigerator. LUISS Guido Carli thesis. Rome.
9) Kannan, P. K., & others. (2017). Digital marketing: A framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing, 34(1), 22–45.
10) Behera,R.K, Gunasekaran,A, Gupta,Sh, Kamboj,Sh, Bala,P.(2020). Personalized digital marketing recommender engine. Journal of Retailing and Consumer Services.
11) De Pelsmackera, P. Tilburgb, S. Holthofb, C. ( 2018). Digital marketing strategies, online reviews and hotel performance. International Journal of Hospitality Management.21, 72-55.
12) Taqawi, M. (2020). Strategic decision-making model of knowledge-based companies in technology commercialization, Allameh Tabatabai University, 230.
13) Kannan, P. K., & others. (2017). Digital marketing: A framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing, 34(1), 22–45.
14) Jain.T.K.(2019).From Marketing to Digital Marketing:The Evergreen Profession for Executives.SSRN Journal.
15) Durai,T, King,R., (2019). IMPACT OF DIGITAL MARKETING ON THE GROWTH OF CONSUMERISM. SSRN Journal.
16) Saunders , Mark ; Lewis, Philip; Thornhill, Adrian (2009). Research methods for business students. Fifth edition. Harlow: Pearson Education.
17) Gomes, A. M. (2019). Recession Impact on Global Marketing Performance. Available at SSRN 3336261.
18) Ballings, M., McCullough, H., & Bharadwaj, N. (2018). Cause marketing and customer profitability. Journal of the Academy of Marketing Science, 46(2), 234-251.
19) Hollebeek, L. D., & Macky, K. (2019). Digital content marketing's role in fostering consumer engagement, trust, and value: framework, fundamental propositions, and implications. Journal of Interactive Marketing, 45, 27-41.
20) Suryawardani, I. G., & Wiranatha, A. S. (2017). Digital marketing in promoting events and festivities a case of sanur village festival. Journal of Business on Hospitality and Tourism, 2(1), 159-167.
21) Frankel, M. (2020). Investing in Top FinTech Companies. The Motley Fool.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، شرکتهای رسانهای، مدل پارادایمی.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 9-17
-
دانلود فایل
( 1.75 MB )