-
آرشیو :
نسخه پاییز 1399
-
کد پذیرش :
12359
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
| سید بهاالدین حسینی
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
دانشگاه از مهمترین بنیان های ترویج و آموزش دانسته ها در جامعه می باشد و چشمة دانایی و توانایی به شمار می رود. اهمیت دانش و اطلاعات صحیح و معتبر به حدی است که برخی از صاحب نظران معتقدند بکارگرفتن دانش و اطلاعات معتبر در اداره ی مسایل جامعه زمینه ساز ظهور جامعه و اقتصاد نوین است. از آنجا که سياست گذاري و برنامه ريزي از نظر خبرگان، مهمترين مولفه در بحث مديريت دانشگاه¬ها است در این مجال به بررسی ساختار آموزش عالی در ایران می پردازیم.
-
لیست منابع :
1) کیخا احمد، عبدالهی حسین، خورسندی طاسکوه علی. شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت بخشی آموزش از دیدگاه متخصصان آموزش عالی و دانشجویان دکتری.
2) همتی، گودرزی، محمد علی، حاجیانی، ابراهیم. آیندهپژوهی تجاریشدن آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران؛ ضرورت یا الزام!. آینده پژوهی مدیریت. 2015 Apr 21;26(شماره 1 (پیاپی 102)):1-4.
3) الوانی، مردانی. طراحی الگوی توسعه آموزش عالی ایران در افق چشمانداز 20 ساله کشور. برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی. 2013 Mar 21;4(14):26-68.
4) سلامی، نیکا، رزقی شیرسوار، هادی، حقانی، محمود. شناسایی عوامل ایستایی–پویایی نظام آموزش عالی در ایران. مجله آموزش عالی ایران. 2018 Sep 10;10(2):89-110.
5) سیدعلوی، قلاوندی، قلعهای، محمدخانی، کامران. شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای مدیریتسبز دانشگاهها. فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست. 2019 Jul 23;21(5):65-79.
6) سبحاني سيدمحمدجواد، چيذري محمد، صديقي حسن، علم بيگي امير. بررسي تأثير مؤلفه هاي مديريت استعداد بر بالندگي سازماني در نظام آموزش عالي کشاورزي ايران.
7) کرمخاني زينب، صالحي عمران ابراهيم، هاشمي سهيلا، مهرعلي زاده يداله. واکاوي موانع رويکرد مشاوره حرفه ايي در دانشگاه هاي ايران با تاکيد بر برنامه ريزي آموزشي.
8) خلیلی عراقی، سید منصور، سوری، علی. راهکاری پیرامون تخصیص بهینه منابع در آموزش عالی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 2001 Oct 10;7(3):1-40.
9) کرمی، وقاری زمهریر. ساختار بهینه تدوین و بازنگری برنامه درسی آموزش عالی: تجربه دانشگاه فردوسی مشهد. Inکنگره ملی آموزش عالی ایران 2016 Apr 14.
10) شهامت. مقدمهای برای ایجاد ساختارهای میان رشتهای در آموزش عالی. فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 2015 Nov 22;6(23):165-82.
11) علیرضا بادله، رضا ساکی. دیدگاههای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان درباره اخلاق آموزشی در محیط های علمی. مجله اخلاق زیستی. 2018 Oct 23;8(27):7-18.
12) اجتهادي مصطفي، داوودي رسول. آسيب شناسي ساختار نظام آموزش عالي در اجراي برنامه هاي پنجساله توسعه بخش آموزش عالي به منظور ارايه راهبردهاي مناسب.
13) ضابط پور کردی، حسین، امین بیدختی، محمدرضایی، علی، صالحی عمران، ابراهیم. مطالعه عوامل مؤثر و زمینهساز اجرای خطمشیهای آموزش عالی در ایران. مجله آموزش عالی ایران. 2018 Sep 10;10(2):21-46.
14) مقدس پور سعید، دانایی فرد حسن، فانی علی اصغر، خائف الهی احمدعلی. پیش آیندها و پس آیندهای خط مشی بازاری در آموزش عالی ایران.
15) نصر احمدرضا، سلطاني اصغر، پورقاضي اعظم. ضرورت تاسيس، ساختار آموزشي و محتواي برنامه درسي دوره کارشناسي ارشد آموزش علوم.
16) آراسته، جمشیدی، لاله. عوامل تأثیرگذار بر توسعه کمی خصوصیسازی آموزش عالی در ایران. علوم تربیتی. 2015 Feb 20;21(2):83-112.
17) خالقي سروش فريبا، ابوالقاسمي محمود، گرايي نژاد غلامرضا، دولو مريم. بررسي عوامل مؤثر بر روش تخصيص منابع آموزش عالي در ايران.
18) فریدونی، روحانی، شادی. سیاستهای گسترش کمّی آموزش عالی در ایران و پیامدهای آن بر عدالت آموزشی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی. 2019 Jul 10;25(2):1-21.
19) رشيدي زهرا. بازيگردانان دانشگاهي به عنوان عاملاني خلاق؛ حلقه مفقوده ي چرخه خلاقيت در آموزش عالي ايران.
20) حیدری، آرمان، بهشتی، سید صمد، شهریاری، نواح. واکاوی جامعهشناختی بسترهای فلاتزدگی شغلی اعضای هیئت علمی در دانشگاههای ایران برمبنای نظریۀ زمینهای. جامعه شناسی کاربردی. 2020 Jun 21;31(2):95-122.
21) نورآبادي سولماز، احمدي پروين، دبيري اصفهاني عذرا، فراستخواه مقصود. ضرورت و امکان تغيير برنامه درسي مصوب نظام آموزش عالي ايران به برنامه درسي تلفيقي (مطالعه موردي: گرايش مديريت آموزشي، دوره کارشناسي).
22) ضابط پور کردي حسين، امين بيدختي علي اکبر، رضايي علي محمد، صالحي عمران ابراهيم. شناسايي و اولويت بندي موانع و چالش هاي اجراي خط مشي هاي آموزش عالي در ايران.
23) مرزه حاجی آقایی، آراسته، عبدالهی، عباسیان، حسن. آسیب شناسی ساختاری موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی مازندران. مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی. 2020 Jun 20;10(34):128-48.
24) ربيعي علي، نظريان زهرا. موانع خصوصي سازي آموزش عالي در ايران و ارائه راهکارهايي جهت رفع آن ها.
25) اجتهادي مصطفي، داوودي رسول. آسيب شناسي ساختار نظام آموزش عالي در اجراي برنامه هاي پنجساله توسعه بخش آموزش عالي به منظور ارايه راهبردهاي مناسب.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
آموزش عالی، ایران، رسانه، روش تدریس.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 95-106
-
دانلود فایل